Bydlení
Jakákoliv úprava vždy navýší cenu nemovitosti, proto je potřeba pojistné smlouvy pravidelně aktualizovat. K tomuto účelu slouží servisní schůzky s poradcem, které by měly probíhat ideálně jednou ročně, maximálně jednou za dva roky (nebo i bezprostředně po rekonstrukci). V opačném případě hrozí riziko podpojištění. O co se konkrétně jedná?
Uvedu na příkladu: "Klientka X si před deseti lety koupila nemovitost za čtyři miliony korun, ihned po přistěhování si své obydlí nechala pojistit. Pojišťovna pojistila nemovitost na tehdejší tržní cenu. Avšak od té doby hodnota nemovitostí vzrostla (a to i bez provedené rekonstrukce) na osm milionů korun. Paní X viděla pojišťováka naposledy, když pro ni zajišťoval pojištění nemovitosti, tedy před deseti lety. O riziku podpojištění jí nikdo nikdy nic neřekl. Pokud se něco přihodí, většina pojišťoven paní X nevyplatí ani náhradu škody odpovídající sjednané pojistné částce, ale jen její poměrnou část, odpovídající poměru pojistné částky k hodnotě nemovitosti. Paní X má nemovitost podpojištěnou o 50 % skutečné hodnoty, tedy v případě totální škody se může kvůli podpojištění stát, že pojišťovna vyplatí jen 50 % ze 4 000 000 Kč, tedy 2 000 000 Kč. Je možné postavit nemovitost o stejné kvalitě a zastavěné ploše za čtvrtinu současných cen?"
Nehrozí riziko podpojištění i u Vaší nemovitosti? Existují vůbec na českém trhu pojišťovny, u kterých podpojištění nehrozí?
Chcete znát odpovědi na výše položené otázky? To nejjednodušší, co pro to teď můžete udělat je rezervovat si termín schůzky (klikem na tlačítko Rezervace termínu schůzky). Rád se s vámi uvidím. Avšak neváhejte, počet klientských schůzek je omezený.